Słowacki Telekom udostępnił swoim abonentom możliwość weryfikacji głosowej. To już kolejny operator z grupy T-Mobile a ściślej ujmując Deutsche Telekom oznaczony dumnie literką T w kolorze magenta, który rozpoznaje swoich abonentów po głosie. Wcześniej biometrię głosową wprowadził polski T-Mobile w 2011 roku w celach wewnętrznych, później węgierski T-Mobile a teraz słowacki Telekom. Nowością w przypadku słowackiego Telekomu jest to, że rozpozna nas po głosie wtedy gdy rozmawiamy zwyczajnie z konsultantem. Nie ma tu hasła podawanego w IVR jak w innych przypadkach, które specjalnie trzeba na taką okoliczność wypowiedzieć. Dokładnie taką samą technologię zastosowano w Tatra Banka na Słowacji i w Barclays. Oczywiście tak jak w każdym innym przypadku, abonent musi wyrazić uprzednio zgodę na używanie jego głosu w celach weryfikacji, ale chętnych nie brakuje. Usługa działa od Maja 2015 roku.

Ta się reklamuje słowacki Telekom

Skrót z konferencji prasowej